نیشابور، خیابان امام خمینی، مقابل باغ ملی (پارک شهر)

طعم اصیل را از امیران بخواهید غذای سنتی نیشابور

طعم اصیل را از امیران بخواهید غذای سنتی نیشابور

طعم اصیل را از امیران بخواهید غذای سنتی نیشابور

غذای سنتی نیشابور

نیشابور از جمله شهرهایی به شمار می‌رود که غذاهای سنتی بسیاری را به خود اختصاص داده است. این غذاها طعم بی‌نظیری دارند و می‌توانند تجربه منحصربه‌فردی را برای شما رقم بزنند. غذای سنتی نیشابور را هر جایی نباید امتحان کنید؛ زیرا نمی‌توانید طعم اصیل آن‌ها را بچشید. رستوران ترنج واقع در هتل امیران بهترین گزینه برای تست غذاهای سنتی ایران خواهد بود. ترنج رستوران محلی نیشابور است و می‌تواند تنوعی از غذاهای گوناگون را در اختیار شما بگذارد. بیایید باهم نگاهی به این غذاها داشته باشیم. 

آشنایی با غذای سنتی نیشابور رستوران ترنج

نیشابور یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌آید که افراد زیادی برای سفر آن را انتخاب می‌کنند. اگر روزی گذرتان به نیشابور افتاد، حتماً سری به رستوران ترنج بزنید و غذاهای محلی آن را امتحان کنید. مطمئن باشید از این تجربه بی‌نظیر هیچ‌وقت پشیمان نخواهید شد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی سرو می‌شوند که هرکدام علاقه‌مندان خود را دارند. این غذاها چیست؟ بیایید نگاهی به لیست زیر بیندازیم. 

غذای سنتی نیشابوری ترنج

قورمه نیشابوری گوسفندی

از غذاهایی که در رستوران سنتی نیشابور ترنج سرو می‌شود، می‌توانیم به قورمه نیشابوری اشاره کنیم. این غذا بافت و طعم فوق‌العاده‌ای دارد؛ به همین علت اگر تا‌به‌حال آن را امتحان نکرده‌اید، یک باخت بزرگ داده‌اید. برای پخت قورمه نیشابوری گوسفندی نیاز به مواد اولیه مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گوشت گوسفندی، دنبه، پیاز و آب اشاره کنیم. 

همچنین برای اینکه غذا طعم ویژه‌ای به خود بگیرد باید از انواع طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌ها بهره برد که شامل برگ‌بو، چوب دارچین، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هستند. پخت قورمه نیشابوری گوسفندی با فوت و فن‌های مختلفی همراه است. آشپزهای ترنج با تمامی این نکات جادویی آشنایی دارند و غذایی را برای شما سرو می‌کنند که نمونه آن‌ را در جای دیگری نمی‌توانید نوش جان کنید. 

قورمه نیشابوری گوسفندی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

سینی نازخاتون

زمانی که به رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج می‌آیید، می‌توانید سینی نازخاتون را سفارش دهید. برای سینی نازخاتون دو پرس کوفته تبریزی، یک پرس آش رشته و یک پرس میرزا قاسمی یا کشک بادمجان در نظر گرفته شده است. هرکدام از این غذاها طعم خاصی دارند و توسط آشپزان حرفه‌ای درست می‌شوند؛ به همین علت می‌توانید از بابت طعم فوق‌العاده آن‌ها خیالتان راحت باشد. اگر به صورت دو نفره قصد دارید به رستوران سنتی ترنج سری بزنید، یک سینی نازخاتون برای شما کافی است. مطمئن باشید با سفارش آن می‌توانید یک طعم و تجربه به‌یادماندنی را تا ابد در ذهن خود به ثبت برسانید. 

سینی دونفره نازخاتون رستوران سنتی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

سینی شاه پسند

سینی شاه پسند گزینه دیگری است که در منوی غذای سنتی نیشابور رستوران ترنج می‌توانید ببینید. این سینی که برای چهار نفر تدارک دیده شده، انواع غذاها و مخلفات را به خود اختصاص داده است. سینی ویژه شاه پسند دارای دو سیخ کباب با دورچین، دو پرس آش رشته و دو پرس میرزا قاسمی یا کشک بادمجان است. این سینی طرفداران بسیار زیادی دارد و برای افرادی که به دنبال یک غذای کامل و کبابی هستند، ایده‌آل‌ترین پیشنهاد به شمار می‌رود. سینی شاه پسند می‌تواند خاطرات خوبی را در کنار خانواده برای شما بسازد. 

سینی چهارنفره شاه پسند رستوران سنتی ترنج

سفارش سینی شاه پسند از رستوران سنتی ترنج نیشابور

سینی سلاطین

محبوب‌ترین سینی که در غذای سنتی نیشابور ، رستوران ترنج امیران سرو می‌شود، سینی سلاطین است. این سینی تشکیل‌شده از چهار سیخ کباب با دورچین، دو عدد دیزی و یک پرس کشک بادمجان یا میرزاقاسمی است. سینی سلاطین برای چهار نفر مناسب است و با قیمت کاملاً مناسبی سرو می‌شود. 

اگر روزی گذرتان به هتل امیران افتاد، حتماً سری به رستوران سنتی ترنج بزنید و این سینی را سفارش دهید. در پخت غذاهای این مجموعه از باکیفیت‌ترین گوشت‌ها استفاده شده است و آشپزها تسلط کاملی به سرو این غذاها دارند. دیزی سینی سلاطین طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و با یک بار امتحان آن، مشتری دائمی خواهید شد. همچنین کشک بادمجان و میرزاقاسمی موجود در این سینی نیز توسط حرفه‌ای‌ترین آشپز غذای سنتی نیشابور آماده می‌شوند.

سینی چهارنفره سلاطین رستوران ترنج امیران

سفارش سینی چهارنفره سلاطین رستوران ترنج امیران از رستوران سنتی ترنج نیشابور

کوفته تبریزی

اگر به دنبال غذای سنتی در رستوران نیشابور هستید، کوفته تبریزی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بدون شک نام این غذای اصیل ایرانی را بارها و بارها شنیده‌اید. اگر تا به امروز کوفته تبریزی تنها یک نام غذا برای شما بوده است، آشپزان رستوران ترنج کاری خواهند کرد تا این اسم تبدیل به پررنگ‌ترین خاطره برای شما شود. تهیه کوفته تبریزی به صورت کاملاً سنتی انجام می‌شود تا طعم واقعی اصالت را احساس کنید. 

ه‌عنوان‌مثال گوشت‌ها در یک هاون سنگی کوبیده می‌شوند و برای پیدا کردن طعمی به‌یادماندنی انواع سبزی‌های معطر را به آن اضافه می‌کنند. همچنین اگر با خوردن حبوبات نفخ می‌کنید، نگران نباشید؛ زیرا قبل از له کردن لپه، نفخ آن توسط آشپزان به صورت کامل گرفته می‌شود. با سفارش یک پرس کوفته تبریزی کاملاً سیر خواهید شد؛ اما به دلیل طعم بی‌نظیر آن ضمانت نمی‌کنیم که خواهان سفارش مجدد نباشید. 

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

کشک بادمجان

در رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج می‌توانید به صورت جداگانه نسبت به سفارش کشک بادمجان نیز اقدام کنید. این غذای سنتی برای شمالی‌های عزیز است و دستور پخت‌های متفاوتی دارد که آشپزهای رستوران سنتی ترنج بهترین و پرطرف‌دارترین گزینه را انتخاب کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که با چشیدن آن به جادوی انگشتان آن‌ها پی خواهید برد. 

برای پخت کشک بادمجان نیاز به مواد اولیه بادمجان، پیاز، کشک، مغز گردو، سیر، نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه است. همان‌طور که مشاهده کردید کشک بادمجان همراه با سینی‌های نازخاتون، سلاطین و شاه پسند سرو می‌شود؛ اما اگر تنها هوس این غذا را کرده‌اید، می‌توانید به صورت جداگانه آن را سفارش دهید و هیچ مشکلی درباره این موضوع وجود ندارد. 

کشک بادمجان در رستوران سنتی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

میرزا قاسمی

محال است درباره غذای سنتی نیشابور صحبت کنیم؛ اما نامی از میرزا قاسمی نیاوریم. بدون شک میرزا قاسمی یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی گیلان به شمار می‌رود که توانسته است طعم بی‌نظیری به خود اختصاص دهد. البته لازم به ذکر است زمانی می‌توانید طعم به‌یادماندنی را بچشید که یک آشپز حرفه‌ای آن را طبخ کرده باشد. با چشیدن این غذای سنتی که توسط آشپزهای به نام رستوران سنتی ترنج درست می‌شود، طعم واقعی اصالت را متوجه خواهید شد. برای درست کردن میرزا قاسمی به حضور ترکیباتی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، تخم‌مرغ، سیر، رب گوجه فرنگی، روغن، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه نیاز است.

میرزا قاسمی در رستوران سنتی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

ته‌چین گوشت و بادمجان

یکی از غذاهای سنتی ایران که طرفداران بسیاری نیز دارد، ته‌چین گوشت و بادمجان است. رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج این غذای بسیار محبوب را برای مشتری‌های عزیز خود سرو می‌کند. برای پخت این غذا از ترکیباتی همچون برنج، بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، زرده تخم‌مرغ، ماست چکیده، زعفران دم‌کرده، زرشک، پیاز، نمک، فلفل سیاه، روغن و زردچوبه کمک گرفته می‌شود. 

طبخ این غذا از عهده هر فردی بر نمی‌آید؛ به همین علت اگر می‌خواهید اولین خاطره شما از این غذا تبدیل به بهترین خاطره شود، پیشنهاد می‌کنیم به جز رستوران امیران ترنج جای دیگری آن را امتحان نکنید. آشپزهای حرفه‌ای ترنج ته‌چین گوشت و بادمجان را به‌گونه‌ای برای شما آماده خواهند کرد که دیگر در رستوران دیگری راضی به امتحان آن نباشید. 

ته‌چین گوشت و بادمجان در رستوران سنتی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

ته‌چین مرغ

یکی از غذاهای مجلسی و محبوب ایرانی، ته‌چین مرغ است. این غذا در کنار طعم بی‌نظیر، عطر فوق‌العاده‌ای دارد. مواد اولیه تشکیل‌دهنده این غذای شگفت‌انگیز شامل برنج، سینه مرغ، ماست چکیده، پیاز، زرده تخم‌مرغ، گلاب، کره، زرشک، پودر قند، زعفران دم‌کرده، نمک، فلفل سیاه، دارچین، خلال پسته، زردچوبه و روغن هستند. برای اینکه ته‌چین مرغ طعم فوق‌العاده‌ای به خود بگیرد، نیاز است تمامی مواد آن به خوبی پخته شوند. این موضوع به مهارت سرآشپز برمی‌گردد. سرآشپزان رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج با داشتن تسلط کافی به پخت این غذاها می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزنند. اگر دنبال طعم اصیل هستید، تنها از ترنج امیران آن را بخواهید. 

ته‌چین مرغ در رستوران سنتی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

آش رشته

ایران لیست بلند بالایی از انواع آش‌ها دارد که هرکدام توسط شهرها و استان‌های مختلفی معرفی شده‌اند. بدون شک یکی از محبوب‌ترین انواع آش که در هر جایی از ایران طبخ می‌شود، آش رشته است. آش رشته از طعمی بی‌نظیر برخوردار است و با بافت ویژه‌ای که دارد می‌تواند شما را مبهوت کند؛ مخصوصاً اگر توسط دستان هنرمندان آشپزان رستوران ترنج آماده شده باشد. از آش رشته معمولاً به عنوان پیش‌غذا بهره گرفته می‌شود؛ اما به دلیل ترکیبات مقوی که دارد، می‌توان از آن به عنوان غذای کامل نیز کمک گرفت. 

اگر در زمستان به رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج سری زدید، حتماً آش رشته آن را امتحان کنید. در روزهای سرد سال، این غذا می‌تواند عاملی برای گرم شدن قلب شما باشد. مواد اصلی تشکیل‌دهنده آش رشته حبوبات است که شامل نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و عدس می‌شوند. در کنار حبوبات باید از سبزی مخصوص آش، رشته آش، پیاز، ادویه‌جات (فلفل سیاه، زردچوبه، نمک)، نعناع خشک، کشک و سیر کمک گرفته شود. همچنین نیازی نیست درباره نفخ بعد از آش رشته نگرانی داشته باشید؛ زیرا نفخ حبوبات به صورت کامل از بین می‌روند و با آرامش خاطر می‌توانید آن را میل کنید. آش رشته در سینی نازخاتون، سلاطین و شاه پسند به چشم می‌خورد؛ اما سفارش جداگانه آن نیز مشکلی ندارد. 

آش رشته در رستوران ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

دیزی

زمانی که سخن از غذاهای سنتی ایران است، باید درباره دیزی نیز صحبت کنیم. دیزی یکی از غذاهای محبوب بین ایرانی‌ها مخصوصاً آقایان است که در انواع رستوران‌های سنتی سرو می‌شود. رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج امیران نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی با حس بوی غذا نیز معنای اصالت را درک خواهید کرد. حالا فرض کنید تنها برای یک بار آن را بچشید. دیزی باید لعاب‌دار، خوش‌بو و خوش‌رنگ باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند برای خوردن آن بسیار مشتاق باشید. 

دیزی طبخ‌شده توسط آشپزهای ترنج با روح و روان شما بازی خواهد کرد و مطمئن باشید در جای دیگری مانند آن را نمی‌توانید امتحان کنید. گوشت، لوبیا سفید، نخود، گوجه فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی، دنبه، سیر، آبغوره و… تنها بخشی از ترکیبات این غذای سنتی به شمار می‌آیند. هرکدام از این مواد اولیه به تنهایی طعم خوبی دارند، حالا فرض کنید تمامی آن‌ها با یکدیگر ترکیب شوند. در این شرایط می‌توانید از یک مزه منحصربه‌فرد نهایت لذت را ببرید. 

پخت دیزی در رستوران سنتی ترنج

سفارش قورمه نیشابوری گوسفندی از رستوران سنتی ترنج نیشابور

نوشیدنی‌های رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج امیران

قطعاً افرادی که به رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج امیران می‌آیند، با دیدن منو نوشیدنی‌ها نمی‌توانند به راحتی از آن گذر کنند. وقتی صحبت از نوشیدنی‌های محلی است، احتمالاً اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند، دوغ باشد. دوغ یکی از برترین نوشیدنی‌های محلی نیشابور به شمار می‌رود که طعم بسیار دوست‌داشتنی دارد. زمانی که به رستوران ترنج امیران آمدید، حتماً در کنار سینی‌هایی همچون شاه پسند، سلاطین و نازخاتون دوغ محلی نیز سفارش دهید. 

طعم ترش دوغ‌ها احساسات عجیبی را در وجود شما روشن خواهد کرد؛ پس برای یک بار هم که شده آن را تست کنید. دوغ محلی رستوران ترنج به صورت تک‌نفره و دونفره سرو می‌شود. همچنین پارچ‌های مسی که برای سرو دوغ مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر شما را وارد دنیای سنتی ایران خواهند کرد. هرچند اگر به دوغ علاقه‌ای ندارید، نوشابه نیز انتخاب دیگری است؛ اما با این حال پیشنهاد اول ما به شما دوغ محلی است. 

مخلفات 

در کنار غذاهای اصلی این امکان برای شما وجود دارد که نسبت به سفارش مخلفات نیز اقدام کنید. زیتون، ماست چکیده و ماست موسیر از جمله مخلفاتی به شمار می‌روند که در رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج سرو می‌شوند. هرکدام از این مخلفات طعم فوق‌العاده‌ای به غذا می‌بخشند و در واقع یک تجربه به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. تمامی این مخلفات به صورت محلی آماده می‌شوند؛ به همین علت از طعمی متفاوت بهره‌مند خواهند بود. 

ارائه انواع مخلفات توسط رستوران ترنج

سخن آخر

photo 2024 01 08 20 11 25

زمانی که به هتل امیران می‌آیید، فرصت چشیدن غذا در رستوران سنتی ترنج را از دست ندهید. در رستوران امیران نیشابور انواع غذاهای سنتی سرو می‌شوند که هرکدام از آن‌ها خاستگاه گوناگونی دارند. اگر طرف‌دار سفت و سخت غذاهای سنتی هستید، ترنج می‌تواند اولین و انتخاب شما باشد. در رستوران غذای سنتی نیشابور ترنج می‌توانید نسبت به سفارش دیزی، آش رشته، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، ته‌چین مرغ و گوشت و… اقدام کنید. تمامی این غذاها توسط حرفه‌ای‌ترین سرآشپزها پخته می‌شوند؛ به همین علت با یک بار امتحان آن‌ها تا ابد تبدیل به مشتری دائمی خواهید شد. منتظر چه چیزی هستید؟ همین حالا برای ثبت سفارش پیش‌قدم شوید. 

سئو شده توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رستوران های امیران